Redenen keuze opleider

De kwaliteit van de opleiding is het belangrijkste selectiecriterium bij de keuze voor een opleidingsinstituut. Op de tweede plaats staat de klik met de trainer, gevolgd door eerdere ervaringen met de opleider. In 2009 blijkt ook de prijs van de aangeboden opleiding belangrijker te zijn geworden.



Belang van verschillende redenen om voor een opleidingsinstituut te kiezen [uitgedrukt in een schoolcijfer]


 Gemiddelde
bedrijfsleven
Kwaliteit van de opleiding8.6                                
Klik met trainer/ docent8.1                                
Eerdere ervaring met de opleider7.7                                
Prijs van de opleiding7.3                                
Aangeboden leervorm7.5                                
Mogelijkheid voor diploma/ certificaat7.2                                
Reis afstand7.1                                
Opstartmoment 6.9                                
Duur van de opleiding6.9                                
Keurmerk van het opleidingsinstituut 6.9                                
Lidmaatschap vereniging van opleidingsinstituten [VETRON]-                                



 Gemiddelde
tertaire sector
Kwaliteit van de opleiding8.7
Klik met trainer/ docent8.1
Eerdere ervaring met de opleider7.8
Prijs van de opleiding7.6
Aangeboden leervorm7.8
Mogelijkheid voor diploma/ certificaat7.4
Reis afstand7.2
Opstartmoment 7.1
Duur van de opleiding7.1
Keurmerk van het opleidingsinstituut 6.9
Lidmaatschap vereniging van opleidingsinstituten [VETRON]-
 Gemiddelde
bedrijfsleven
Kwaliteit van de opleiding8.6                                
Klik met trainer/ docent7.9                                
Eerdere ervaring met de opleider7.7                                
Prijs van de opleiding7.8                                
Aangeboden leervorm7.6                                
Mogelijkheid voor diploma/ certificaat7.5                                
Reis afstand7.1                                
Opstartmoment 7.0                                
Duur van de opleiding7.1                                
Keurmerk van het opleidingsinstituut 7.0                                
Lidmaatschap vereniging van opleidingsinstituten [VETRON]6.0                                



 Gemiddelde
tertaire sector
Kwaliteit van de opleiding8.6
Klik met trainer/ docent8.1
Eerdere ervaring met de opleider7.7
Prijs van de opleiding7.7
Aangeboden leervorm7.5
Mogelijkheid voor diploma/ certificaat7.5
Reis afstand7.2
Opstartmoment 7.1
Duur van de opleiding7.1
Keurmerk van het opleidingsinstituut 7.0
Lidmaatschap vereniging van opleidingsinstituten [VETRON]6.2
 Gemiddelde
bedrijfsleven
Kwaliteit van de opleiding-                                
Klik met trainer/ docent-                                
Eerdere ervaring met de opleider-                                
Prijs van de opleiding-                                
Aangeboden leervorm-                                
Mogelijkheid voor diploma/ certificaat-                                
Reis afstand-                                
Opstartmoment -                                
Duur van de opleiding-                                
Keurmerk van het opleidingsinstituut -                                
Lidmaatschap vereniging van opleidingsinstituten [VETRON]-                                



 Gemiddelde
tertaire sector
Kwaliteit van de opleiding-
Klik met trainer/ docent-
Eerdere ervaring met de opleider-
Prijs van de opleiding-
Aangeboden leervorm-
Mogelijkheid voor diploma/ certificaat-
Reis afstand-
Opstartmoment -
Duur van de opleiding-
Keurmerk van het opleidingsinstituut -
Lidmaatschap vereniging van opleidingsinstituten [VETRON]-



De resultaten zijn gebaseerd op het jaarlijkse NIDAP onderzoek onder circa 500 HR-managers. Binnen het bedrijfsleven is een steekproef getrokken onder de branches industrie, bouw, transport, zakelijke en financiƫle dienstverlening en ICT. Binnen de tertiaire sector zijn de overheid, zorg en non-profit onderzocht. In alle gevallen gaat het om organisaties met 100 of meer werknemers.